تیم ملی وزنه برداری ایران قهرمان جوانان جهان شد
تیم ملی وزنه برداری ایران قهرمان جوانان جهان شد
  • بامداد امروز و در شب پایانی این مسابقات، دو فوق سنگین ایرانی با درخشش روی تخته مکزیک و کسب هر ۶ مدال طلا و نقره دسته ۱۰۹+ کیلوگرم مهر قهرمانی را پای حکم قهرمانی تیم ملی کوبیدند تا شب درخشان وزنه‌برداری ایران با فتح سکوهای اول و دوم فوق سنگین، کسب عنوان قویترین جوان و نوجوان وزنه برداری دنیا و همینطور کسب عنوان قهرمانی جهان در بخش تیمی کامل شود.
  • در شب پایانی علیرضا یوسفی با مهار وزنه‌های ۱۸۰ کیلوگرم در یکضرب و ۲۴۰ کیلوگرم در دوضرب با اقتدار از عنوان قهرمانی سال گذشته خود دفاع کرد و هر ۳ مدال طلای  دسته فوق سنگین را به گردن آویخت. یوسفی همچنین با کسب دو عنوان قهرمانی جوانان جهان تاریخ‌ساز شد و نام خود را در کنار کیانوش رستمی و سعید محمدپور که پیشتر دو بار قهرمان جوانان جهان شده بودند قرار دارد.
  • طاها نعمتی هم با ثبت وزنه‌های ۱۷۶ کیلوگرم در یکضرب و ۲۰۵ کیلوگرم در دوضرب، با رکورد مجموع ۳۸۱ کیلوگرم در حالی ۳ مدال نقره جوانان جهان را به دست آورد که با ۱۷ سال سن آخرین سال حضور خود در رده سنی نوجوانان را سپری می کند.
  •  در پایان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان در گوادالاخارای مکزیک تیم ملی وزنه‌برداری ایران با کسب ۵ مدال طلا، ۹ نقره و یک برنز و  ۶۶۰ امتیاز تیمی قهرمان مسابقات شد و تیم های مکزیک و آمریکا به ترتیب با ۵۹۲ و ۵۸۹ امتیاز در رده های دوم و سوم ایستادند.
  • این پنجمین قهرمانی تاریخ وزنه‌برداری ایران در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان است. این تیم پیش از این در سال ۲۰۱۱ با هدایت کوروش باقری، در سال ۲۰۱۶ با هدایت وحید ربیعی و فراز رامهرمزی، در سال‌ ۲۰۱۷ با هدایت محمد حسین برخواه و سال ۲۰۱۸ با هدایت حمید رشیدی قهرمان جوانان جهان شده بود و حالا پس از ۵ سال این بار با هدایت سید هادی پانزوان و همراهی مرتضی رضاییان و آیدین نصرتی توانست روی سکوی قهرمانی بایستد.
  • همچنین این تیم با کسب ۱۵ مدال (۵ طلا، ۹ نقره و یک برنز) بعد از مسابقات سال ۲۰۱۱ بیشترین مدال را در ادوار مختلف رقابت‌های وزنه‌برداری جوانان جهان به دست آورد.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار